Dziś w Lidzbarku Warmińskim odbyły się ostatnie zajęcia "Archeologii dla seniorów". Płytki licowe kafli piecowych wykonane zostały przez uczestników warsztatów w ramach projektu „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku biskupów w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap”.
Płytki zostały wykonane z użyciem zakupionych w ramach projektu matryc z dwóch materiałów – gliny i gipsu. Przedstawione na nich ornamenty odtwarzają rzeczywiste zdobienia kafli z lidzbarskich pieców z okresu XV-XVIII wieku. Poszczególne egzemplarze zostały ręcznie pomalowane. Niektóre z glinianych płytek zostały pokryte szkliwem i wypalone w pracowni ceramicznej Specjalnego Ośrodka Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim.
W zajęciach uczestniczyli seniorzy, mieszkańcy Lidzbarka Warmińskiego. "To wspaniałe uczyć się nowych rzeczy i ćwiczyć swoją uważność" - powiedziała jedna z uczestniczek warsztatów.
Na zakończenie kafle zostały wyeksponowane w gablocie w zamkowym holu.
Warsztaty realizowane były w ramach projektu „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap” dofinansowanego ze środków MF EOG, ze środków budżetu państwa oraz współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
W zajęciach uczestniczyli seniorzy, mieszkańcy Lidzbarka Warmińskiego. "To wspaniałe uczyć się nowych rzeczy i ćwiczyć swoją uważność" - powiedziała jedna z uczestniczek warsztatów.
Na zakończenie kafle zostały wyeksponowane w gablocie w zamkowym holu.
Warsztaty realizowane były w ramach projektu „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap” dofinansowanego ze środków MF EOG, ze środków budżetu państwa oraz współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.